Jak rozpocząć blog o finansach osobistych

17.02.2021
Category: Mogą Mieć

Zastrzeżenie: ten post może zawierać linki partnerskie, ale jest w100% uczciwy i bezstronny. Przekazuję 20% zysków z bloga na cele charytatywne.

Czy zdecydowałeś się założyć blog o finansach osobistych ? Czy nadal tylko o tym myślisz? Niesamowity! To świetna zabawa i ciężka praca.

Założyłem tego bloga w 2016 roku i od tamtej pory wiele się nauczyłem, więc pomyślałem, że moje doświadczenie z zakładaniem bloga o finansach osobistych może się przydać także innym .

Aby założyć blog o finansach osobistych, musisz wykonać osiem kroków:

  1. Zdecyduj się na niszę finansów osobistych
  2. Wybierz typ bloga poświęconego finansom osobistymWybierz nazwę domenyWybierz opcję hostinguZainstaluj WordPressWybierz i zainstaluj motyw blogaZainstaluj podstawowe wtyczki WordPressUtwórz podstawowe stronyNapisz i opublikuj swój pierwszy postZacznijmy tego bloga!

    1. Zdecyduj się na niszę finansów osobistych

    Zanim przejdziesz do wszystkich spraw technicznych, musisz cofnąć się o krok i zastanowić się, w której niszy finansów osobistych chcesz się znaleźć.

    Do wyboru jest mnóstwo nisz:

    • Asygnowanie
    • DługWczesna emeryturaRodzina / styl życiaOszczędność / minimalizmFinanse ogólneInwestowanieZarabiać pieniądzeNieruchomośćTradycyjna emeryturaJak wybierasz swoją niszę?

      Uważam, że powinieneś zastanowić się, co lubisz najbardziej i o czym coś wiesz.

      Jeśli nie podoba Ci się wybrana nisza, Twój blog nigdy nie odniesie sukcesu . Musisz cieszyć się czytaniem, mówieniem, badaniem i pisaniem na tematy w swojej niszy, w przeciwnym razie poniesiesz porażkę w ciągu roku, jak robi to wielu blogerów.

      Jeśli zdarzy ci się coś wiedzieć o wybranej niszy, ułatwisz sobie start. Jednak moim zdaniem nie jest to warunek konieczny do założenia bloga.

      2. Wybierz typ swojego bloga

      Mając swoją niszę na swoim miejscu, zauważysz, że ogólnie istnieją dwa różne typy blogów w sferze finansów osobistych: blogi z poradami i blogi z historiami osobistymi.

      Blogi poradnicze to blogi zawierające ogólne porady finansowe (pomyśl o simpledollar.com itp.). Mogą mieć jednego lub wielu autorów, ale autorzy nie koncentrują się na blogu.

      Osobiste blogi z historiami to dokładnie przeciwne blogi z poradami. Skupiamy się na autorze (autorach), który wiele mówi o swoim życiu osobistym. Wpisy mogą nadal zawierać dobre rady, ale często są mieszane z doświadczeniami z pierwszej ręki. Posty są często oparte na osobistych opiniach i przemyśleniach.

      W rzeczywistości istnieje trzeci typ bloga, który jest mieszanką tych dwóch. Uważam, że mój blog jest częścią tej grupy .

      Który z tych typów blogów najbardziej Ci odpowiada? Piszę o swoim życiu osobistym i piszę też bardziej ogólne artykuły z poradami. Chciałbym, aby mój blog był bardziej osobisty, ale teraz piszę pod pseudonimem, ponieważ chcę pozostać anonimowy.

      3. Wybierz nazwę domeny

      Teraz, gdy masz już swoją niszę na blogu i wpisałeś w miejscu, przejdźmy do bardziej technicznych rzeczy (uwielbiam tę część!).

      Jedną z pierwszych rzeczy, które musisz zrobić, jest wybranie świetnej nazwy domeny. Nazwa domeny to nazwa Twojej witryny internetowej (moja nazwa domeny to www.moneymow.com).

      Może to być zabawne, ale także frustrujące zadanie. Możesz wymyślić wiele dobrych nazw domen. Problem w tym, że większość dobrych jest już zajęta (przynajmniej wersja .com).

      Jak znaleźć dobrą nazwę domeny? Podczas tworzenia nazw domen postępuję zgodnie z tymi wskazówkami:

      1. Powinien być wyjątkowy
      2. Powinien być krótki (maksymalnie 2-3 słowa)Powinien być powiązany z rodzajem i niszą blogaPowinien być dostępny w wersji .com (sprawdź dostępność domeny na name.com tutaj) – niektórzy blogerzy zaczynają używać innych sufiksów domen, ale ja wolę wersje .com (czy chcesz, aby Twoja nowa niesamowita nazwa bloga miała już rozszerzenie. com zarejestrowana przez kogoś innego?)Po znalezieniu dostępnej nazwy domeny nie spiesz się, aby ją kupić. Często otrzymujesz to za darmo, rejestrując się uwspółdzielonego dostawcy hostingu .

        Moje zasady powyżej wymagają założenia bloga na własnej domenie. Po prostu nie jestem fanem domen takich jak „mywebsite.wixsite.com czy „mywebsite.wordpress.com. Jest brzydki i nie wygląda na poważnego i profesjonalnego blogera.

        Jedyną zaletą korzystania z takich nazw domen jest to, że są one całkowicie bezpłatne (tj. Nie musisz kupować hostingu), ale mają bardzo ograniczoną funkcjonalność i nie znam żadnych poważnych blogerów, którzy wolą taką opcję.

        4. Wybierz opcję hostingu

        Teraz musisz znaleźć opcję hostingu.

        Wiąże się to z podjęciem decyzji o systemie zarządzania treścią i znalezieniu miejsca na jego hosting.

        Blogerom zawsze polecam korzystanie z WordPressa (nie WordPress.com, ale WordPress.org), które wszyscy duzi dostawcy hostingu obsługują po wyjęciu z pudełka. Większość z nich oferuje również instalację jednym kliknięciem.

        Wybór dostawcy hostingu nie musi być trudny. Rozpoczynając jako bloger, szukasz hostingu współdzielonego lub hostingu WordPress (tj. Hostingu dedykowanego, ponieważ nie posiadasz własnego serwera).

        Mogę polecić rejestrację w Bluehost.

        Bluehost to dobra, tania opcja dla początkujących. Wsparcie jest dobre i łatwo jest założyć nowy blog, postępując zgodnie z poniższym schematem.


        Bluehost pozwolił mi zaoferować 50% zniżki na podstawowy plan ze specjalną ceną 2,95 USD dla moich czytelników, jeśli zarejestrujesz się za pomocą linku w niebieskim przycisku .

        4.1. Jak zacząć z Bluehost

        Jeśli nie masz doświadczenia w zakładaniu bloga, pokażę Ci, jak zacząć korzystać z Bluehost.

        Przejdź do Bluehost, aby rozpocząć tworzenie konta hostingowego:

        Następnie wybierz plan, który Ci odpowiada. Proponuję zacząć od opcji podstawowej, ponieważ jest ona najtańsza i łatwo zaspokaja potrzeby związane z założeniem nowego bloga:

        Następnym krokiem jest założenie domeny. Jeśli kupiłeś wcześniej, możesz przenieść go tutaj. W przeciwnym razie możesz również zarejestrować nową domenę w tym kroku:

        Teraz, gdy masz już ustawiony plan i domenę, zostaniesz poproszony o utworzenie konta:

        Po wprowadzeniu danych konta zostaniesz poproszony o podanie danych do płatności (w końcu za usługę musimy zapłacić):

        Ostatnim krokiem jest wybranie informacji o pakiecie (tj. Za ile miesięcy chcesz zapłacić z góry). Im więcej miesięcy zapłacisz, tym niższa cena.

        Zawsze też wybieram Ochronę prywatności domeny (aby inne osoby nie widziały, kto jest właścicielem domeny). Nie wybieram SiteLock, Codeguard, narzędzi SEO ani skrzynki pocztowej Office 365:

        Na koniec zostaniesz poproszony o utworzenie hasła:

        … I na koniec możesz się zalogować 🙂


        Bluehost pozwolił mi zaoferować 50% zniżki na podstawowy plan ze specjalną ceną 2,95 USD dla moich czytelników, jeśli zarejestrujesz się za pomocą linku w niebieskim przycisku .

        5. Zainstaluj WordPress

        Teraz przejdźmy do części bardziej technicznej. Instalowanie WordPress .

        Poniższy przykład dotyczy Bluehost . Jeśli nie wiesz, jak to skonfigurować, ich wsparcie pomoże Ci w ciągu kilku minut.

        Przy pierwszym logowaniu możesz postępować zgodnie z instrukcjami kreatora konfiguracji Bluehost:

        Krok 1: Nazwij swoją witrynę

        Pamiętaj, aby wskazać, że chcesz mieć bloga 🙂

        Krok 2: Wybierz typ witryny

        Krok 3: Wybierz motyw

        Poniżej wyjaśnię, jak uzyskać inny motyw, jeśli nie możesz znaleźć czegoś, co Ci odpowiada.

        Krok 4: Poczekaj, aż WordPress zostanie automatycznie zainstalowany

        Jeśli chcesz wybrać trasę ręczną i nie korzystać z kreatora konfiguracji Bluehost, możesz wykonać następujące czynności:

        Krok 1 : Zaloguj się na swoje konto cPanel (panel sterowania)

        Krok 2 : znajdź swoją witrynę i kliknij „Zainstaluj WordPress

        Krok 3 : Kliknij przycisk „Instaluj

        S tep 4 : Wybierz nazwę domeny, którą chcesz zainstalować ją (trzeba zarejestrować domenę, zanim będzie można zainstalować WordPress)

        Krok 5 : W polu obok domeny możesz zdecydować się na instalację w podfolderze. Zalecałbym pozostawienie pustego pola katalogu, ale jeśli chcesz, aby Twój blog był zainstalowany w podfolderze, takim jak www.example.com/blog/, wpisz tutaj „blog. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, powinieneś wiedzieć, że musisz również przeprowadzić kolejną instalację WordPress w folderze głównym (domenie głównej), aby upewnić się, że strona główna nie jest pusta.

        Krok 6 : Kliknij „ustawienia zaawansowane i rozważ zmianę ustawień zgodnie z własnymi preferencjami, przeczytaj licencje i umowy serwisowe oraz zaznacz pola przed wybraniem „Zainstaluj teraz

        Dobra robota! Właśnie wykonałeś pierwszą instalację WordPressa.


        Bluehost pozwolił mi zaoferować 50% zniżki na podstawowy plan ze specjalną ceną 2,95 USD dla moich czytelników, jeśli zarejestrujesz się za pomocą linku w niebieskim przycisku .

        6. Wybierz i zainstaluj motyw bloga

        A teraz zabawna część. Projektowanie bloga poświęconego finansom osobistym!

        Tworząc blog WordPress możesz wybrać motyw bezpłatny lub płatny .

        Jeśli po rejestracji zastosujesz się do kreatora uruchamiania Bluehost, możesz wybrać motyw jako część procesu, jak pokazano powyżej.

        Możesz jednak potrzebować innego motywu. W takim przypadku wykonaj poniższe czynności.

        Motywy nie są drogie, więc często wolę motywy płatne. Są stale aktualizowane, łatwiejsze w dostosowaniu do Twoich potrzeb, są szybsze, lepiej zoptymalizowane pod kątem SEO itp. Jednak darmowe motywy mogą stanowić początek.

        Jeśli chcesz zainstalowaćpłatnymotyw, wykonaj następujące kroki:

        Poszukaj motywu na Themeforest.net (jednej z największych witryn poświęconych motywom). Kupiłem tutaj mój aktualny motyw, Soledad. Zawsze polecam wybór motywu WordPress z wieloma wcześniejszymi sprzedażami i dobrymi ocenami, ponieważ są one zwykle najlepiej zoptymalizowane i najbardziej konfigurowalne.

        Pamiętaj, aby wybrać „WordPress w sekcji „Motywy i szablony internetowe:

        Po zakupie motywu przejdź do „Motywy w sekcji „Wygląd w menu WordPress:

        Wybierz „Dodaj nowy, a następnie „Prześlij motyw:

        Tutaj powinieneś przesłać plik .zip z nazwą motywu, który możesz pobrać po zakupie go na Themeforest.net. Po przesłaniu możesz dostosować go w podglądzie na żywo przed aktywacją, aby cały świat mógł go zobaczyć 🙂

        Jeśli chcesz zainstalowaćdarmowymotyw, wykonaj następujące kroki:

        Przejdź do tego samego miejsca w panelu administracyjnym WordPress, co w przypadku motywu płatnego („Dodaj nowy w sekcji „Motywy i „Wygląd), ale zamiast kliknąć „Prześlij motyw, po prostu wyszukujesz motyw w WordPress. Możesz użyć pola „Wyszukaj motywy i wyszukać słowa kluczowe lub przewinąć najpopularniejsze za pomocą menu:

        Możesz kliknąć „Podgląd, aby zobaczyć, jak będzie wyglądał darmowy motyw i Twój blog, zanim klikniesz „Zainstaluj i aktywujesz go.

        Kiedy zacząłem blogować, korzystałem z motywu „Olsen Light za darmo, ale szybko chciałem go zaktualizować ze względu na jego ograniczoną funkcjonalność.

        Jeśli chcesz już teraz użyć płatnego motywu, co polecam, nie musisz też dostosowywać dwóch różnych motywów.


        Bluehost pozwolił mi zaoferować 50% zniżki na podstawowy plan ze specjalną ceną 2,95 USD dla moich czytelników, jeśli zarejestrujesz się za pomocą linku w niebieskim przycisku .

        7. Zainstaluj podstawowe wtyczki

        Teraz, gdy znalazłeś nazwę domeny i dostawcę usług hostingowych, zainstalowałeś WordPress i wybrałeś motyw, jesteś w rzeczywistości i jesteś gotowy do rozpoczęcia blogowania.

        Jednak w WordPress możesz używać wtyczek, aby Twoja witryna i blogowanie były jeszcze lepsze. Korzystam z wielu płatnych wtyczek, ale na początek polecam zainstalowanie następujących darmowych wtyczek:

        1. W3 Total Cache : Dzięki temu Twoja witryna jest znacznie szybsza (co spodobają się Twoim czytelnikom i Google)
        2. Yoast SEO : sprawia, że ​​Twoja witryna jest łatwiejsza do odczytania dla Google i zwiększa szansę, że wyślą odwiedzających na Twoją stronę Akismet : blokuje komentarze spamowe w Twoich artykułach (będzie ich dużo) Google Analytics dla WordPress : Zarejestruj się w Google Analytics, a następnie zainstaluj tę wtyczkę (jeśli wiesz, jak kodować, utwórz motyw potomny w WordPress i wstaw go ręcznie – moduł dostosowywania motywu może również zawierać opcję zrobienia tego, w przeciwnym razie zainstaluj to podłącz) Pixabay : Dostęp do zdjęć bez tantiem do wykorzystania w swoich postachIstnieje wiele innych wtyczek, których będziesz potrzebować, gdy zaczniesz odkrywać, jak lubisz blogować, ale są to dobre wtyczki startowe i są bezpłatne.

          Aby zainstalować wtyczki, po prostu kliknij „Dodaj nowy w sekcji „Wtyczki, wyszukaj swoją wtyczkę i kliknij „Zainstaluj teraz, a następnie „Aktywuj:

          Zanim oszalejesz z różnymi wtyczkami, generalnie powinieneś unikać używania ich zbyt wielu. Im więcej używasz, tym bardziej spowalniają twoją witrynę i tym więcej zasobów hostingowych będzie wykorzystywać.

          Jeśli masz wątpliwości, jak ustawić każdą z wtyczek, wszystkie polecane przeze mnie są szeroko stosowane, więc po prostu wyszukaj w Google np. „Ustawienia Yoast SEO.

          8. Utwórz podstawowe strony

          Jeszcze jeden krok, zanim będziesz mógł podzielić się wszystkimi swoimi bryłkami złota ze swoimi czytelnikami!

          Zalecam utworzenie podstawowych stron w witrynie przed rozpoczęciem blogowania, wybierając opcję „Dodaj nowy w sekcji „Strony w menu administratora WordPress:

          Moim zdaniem (i aby zachować zgodność) od pierwszego dnia potrzebujesz następujących stron:

          1. O
          2. KontaktPolityka prywatnościRegulaminPotencjalne inne zastrzeżenia (np. Podmiot stowarzyszony)Zatrudnij kogoś profesjonalistę lub poszukaj szablonów lub generatorów online dla ostatnich trzech.

            Możesz utworzyć nawigację / menu zarówno w nagłówku, jak i stopce. Pierwsze dwa umieszczam w nagłówku, a wszystkie w stopce. Tutaj uzyskasz dostęp do ustawień menu:

            9. Ostatni krok: napisz i opublikuj swój pierwszy post

            A teraz naprawdę fajna część. Możesz powiedzieć światu dokładnie, czego chcesz!

            Aby utworzyć pierwszy post na blogu, przejdź do „Dodaj nowy w sekcji „Posty:

            Tutaj znajdziesz edytor tekstu, w którym możesz napisać swój artykuł. Możesz dodawać multimedia (obrazy, animacje itp.) Za pomocą paska narzędzi u góry, a także masz wiele innych opcji, z którymi możesz się zapoznać. Na przykład, możesz dodać główne zdjęcie do swojego posta, wybierając „Ustaw wyróżniony obraz i możesz dodać kategorię postów w „Kategorie.

            Zapoznaj się z różnymi funkcjami i spróbuj napisać i opublikować post .

            O czym powinieneś napisać? Zawsze myśl o swoich czytelnikach. Jakie są typowe wyzwania, przed którymi stoją? Jakie rzeczy kochają / nienawidzą? O czym jesteś szczególnie kompetentny?

            Kiedy przyzwyczaisz się do blogowania, znajdziesz inspirację w wielu różnych miejscach. Upewnij się, że przechowujesz gdzieś listę wszystkich swoich dobrych pomysłów.


            Bluehost pozwolił mi zaoferować 50% zniżki na podstawowy plan ze specjalną ceną 2,95 USD dla moich czytelników, jeśli zarejestrujesz się za pomocą linku w niebieskim przycisku .

            Inne wskazówki, jak założyć blog o finansach osobistych

            Będziesz się świetnie bawić podczas blogowania i wiele się nauczysz.

            Podsumowałem kilka moich wniosków z pierwszych dwóch lat blogowania:

            • Blogowanie to ciężka praca – Twój blog najprawdopodobniej nie wystartuje od pierwszego dnia i minie wiele lat, zanim zarobisz dobrą godzinową pensję (jeśli kiedykolwiek tam dotrzesz)
            • Postaw na co najmniej sześć miesięcy blogowania na początku – większość blogów kończy się niepowodzeniem w ciągu pierwszego roku, więc upewnij się, że przez pierwsze sześć miesięcy będziesz regularnie blogować, aby nabrać nawykuKontaktuj się z innymi blogerami w swojej niszy poprzez e-maile i komentarze na blogu już od pierwszego dnia (nawiązujesz dobre relacje, czerpiesz inspirację i uzyskujesz ruch z ruchu polecającego, jeśli dodasz wartość – chciałbym mieć więcej czasu na to!)Zaplanuj swoje posty z wyprzedzeniem – staram się mieć zaplanowane co najmniej dwa miesiące treściZawsze odpowiadaj na komentarze i e-maile czytelnikówSkonfiguruj profile społecznościowe przynajmniej na Facebooku i Twitterze (może nawet przed zakupem nazwy domeny)Utwórz listę e-mailową od pierwszego dnia dla biuletynów i nowych postów (używam Mailchimp i ich wtyczki do WordPress)Zacznij od regularnego harmonogramu publikacji – ułatwi to rozpoczęcie pracy i utrzymanie motywacjiOtóż ​​to! Jesteś teraz gotowy do założenia bloga poświęconego finansom osobistym.

              Daj mi znać w komentarzach, jeśli masz jakieś pytania!

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy