11bit studios - wyniki pieniężne za II kw. 2018 po «Frostpunku»

11bit studios w Jak i również półroczu 2018 roku odnotowało rekordowe w swojej relacji wyniki: przychody rzędu 45, 72 mln zł a także zysk netto 24, 92 mln zł. Według korporacji to efekt m. in. dobrej sprzedaży gry "Frostpunk" oraz "Moonlightera". Zysk netto był jednak o 29 proc. niższy od prognoz analityków, co sprawiło, iż w piątek 31 sierpnia kurs spółki od rana mocno spadał.

11bit studios odnotowało 25, 9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2018 r. wobec 1, 23 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie w czwartek 30 sierpnia już na zamknięciu sesji. Zysk sprawny wyniósł 30, 98 mln zł wobec 2, 56 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody ze sprzedaży sięgnęły 43, 48 mln zł wobec 5, 8 mln zł rok kalendarzowy wcześniej.

Tak zaś prezentowały się wyniki zbytnio całe, pierwsze półrocze 2018 r.:

  • 24, 92 mln zł zysku netto w porównaniu spośród 0, 27 mln złotych zysku rok wcześniej;
  • 45, 73 mln złotych przychodów ze sprzedaży do 8, 67 mln zł rok wcześniej;
  • 31, 57 mln zł EBITDA wobec 3, 96 mln zł w I półroczu 2017.

11bit wraz z rekordowym zyskiem dzięki "Frostpunkowi"

Rentowność operacyjna sięgnęła zatem aż 66 proc., a netto prawie 55, 5 proc. Według 11bit, "oba wskaźniki byłyby jeszcze wyższe gdyby nie konieczność zawiązania papierowych rezerw dla realizacji Programu Motywacyjnego na lata 2017-2019 oraz rezerw na premie roczne dla załogi spółki". Firma dodaje, że efekt obciążały też rezerwy w tantiemy dla producenta "Moonlightera". Jak dodaje studio przy komunikacie, wpływ na wyniki miała głównie premiera gry "Frostpunk":

W tym okresie swoją premierę miał "Frostpunk", czyli największa jak i również zarazem najdroższa w polskiej historii gra, nad którą pracowaliśmy przez wcześniejsze kwartały. Premiera wypadła imponująco. "Frostpunk" błyskawicznie znalazł się w czołówkach list bestsellerów zasadniczych światowych platform cyfrowych, na czele ze Steam.

Po zaledwie 66 godzinach od rozpoczęcia sprzedaży entuzjaści kupili 250 tys. kopii "Frostpunka" co z nawiązką pokryło nasze wydatki dzięki stworzenie tego tytułu. Uciecha cały czas sprzedaje się świetnie co, mając w uwadze plany związane z dalszym rozwojem, pozwala wypatrywać, że jej cykl egzystencji będzie długi. Skutkiem tego "Frostpunk", jeszcze przez szereg kwartałów powinien zapewniać spółce masywne przychody.

Bardzo dobra sprzedaż „Frostpunka" i „Moonlightera" oraz utrzymujące się w satysfakcjonującym poziomie przychody ze sprzedaży „This War of Mine" sprawiły, że przy I półroczu 2018 roku 11 bit studios S. A. wypracowało rekordowe efekty w swojej historii.

Potwierdzeniem kondycji finansowej 11 bit studios S. A. były też posiadane zasoby pieniężne. Na koniec czerwca spółka miała na kontach, lokatach bankowych oraz wybudowane w innych instrumentach pieniężnych łącznie ponad 51, trzech mln zł. Do tej kwoty należy dorzucić prawie 12, 7 mln zł należności handlowych, które istnieją systematycznie konwertowane na gotówkę.

Dla analityków jednakże rekord spółki to za mało, bo oczekiwali wyższych przychodów i zysków. W istocie kurs 11bit w piątek od rana spadał na temat 12, 68 proc., z 426 zł za akcję do 372 zł: